Jak otworzyć sklep internetowy

0

Chcę otworzyć sklep internetowy”, „w jakich dziedzinach warto otworzyć biznes internetowy”, „jak założyć sklep internetowy”, „od czego zacząć / jakie są kroki do sklepu internetowego”, „jak założyć sklep internetowy”, „jak otworzyć wirtualny sklep” itp. To wszystko są pytania i tematy, które widzimy stale w internecie. I choć informacje są dostępne na jedno kliknięcie, nie odkryliśmy jeszcze żadnego kompleksowego materiału edukacyjnego, który spełniałby potrzeby i wymagania tych przedsiębiorców.

Poradnik podzielony jest na trzy główne rozdziały „Jak założyć sklep internetowy?”, „Jakie są kroki do uruchomienia sklepu internetowego” oraz „Jak mogę rozwijać swój biznes internetowy – strategie” oraz SG. Już na wstępie mogę powiedzieć, że ten poradnik dotyczy ogólnych obaw osób, które chcą zainwestować w biznes w postaci sklepu internetowego.

Prawda jest taka, że jest mnóstwo szczegółów, od których zależy sam sukces tego typu biznesu i potrzebowałbym co najmniej kilku lat i tysięcy zapisanych stron, aby to wszystko ogarnąć. Nawet wtedy pojawiłoby się coś nowego, bo nisza eCommerce stale się rozwija.

Dlatego postawiliśmy na stopniowe dostarczanie materiałów edukacyjnych, poprzez specjalistyczne artykuły, publikowane na blogu platformy, ale także w ramach inicjatywy Akademia eCommerce. Otwarcie, uruchomienie i rozwój sklepu internetowego to niełatwe zadanie. Ale z odrobiną szkolenia z właściwych miejsc i chętnych partnerów (dostawców produktów lub usług), praca staje się o wiele łatwiejsza.

Zasadniczo musisz znać aspekty biznesowe, które leżą u podstaw procesu zakładania sklepu internetowego. Pierwszy rozdział tego poradnika zacznę od odpowiedzi na pytanie „Jak założyć sklep internetowy”.

1. zastanów się jaki produkt chcesz sprzedawać

Zbyt niewielu przedsiębiorców może pochwalić się tym, że po prostu uderzył ich genialny pomysł, na podstawie którego mogliby założyć firmę. Większość musi przemyśleć tysiące możliwości, aby znaleźć wykonalny pomysł. To trudne, bo wydaje się, że wszystko już zostało zrobione.

Online nie jest jak targowisko, choć Internet można uznać za globalny mega rynek. Tutaj nie prezentujesz tych samych pomidorów i ogórków, kradnąc mowę sąsiada i licząc, że klient wybierze Twoje produkty.

W internecie Google czeka za rogiem na Twój błąd, konkurencja grzebie Cię w produktach, które próbujesz sprzedać, a klient biegnie w otwarte ramiona wielkich marek, nie zważając na to, że masz niskie ceny. Te kwestie zrozumiesz w całym poradniku.

Dlatego pierwszą decyzją, jaką podejmujesz, jest to, jakie produkty i usługi chcesz udostępnić klientowi. Określ możliwości, wybierz produkt, który spełnia niektóre z poniższych kryteriów:

Wybierz niszę, w której możesz dodać wartość edukacyjną – klienci czują się dłużnikami sklepów, które pomagają im rozwiązać ich problemy. Na przykład, jeśli sprzedajesz komponenty do montażu systemu audio, zbudujesz lojalność klientów dzięki materiałom edukacyjnym, które nauczą ich JAK składać i konserwować system. Możesz brać przykład z innych przedsiębiorców, którzy zaczynali swój biznes od bloga, a w dłuższej perspektywie posiadanie bloga jest obowiązkowe dla lojalności klientów.

Celuj dokładnie w ten typ odbiorców, którego potrzebujesz – hobbystów – na przykład, czy widziałeś wędkarza hobbystę, który nie wydaje na wędki, haczyki, przynęty, ciężarki itp.
Osoby, które mają problem – maszyna ma problem z zapłonem i pilnie potrzebuje wymiany osłony delcou? Masz produkt w magazynie i szybko go dostarczasz.

Demografia – Twoja publiczność jest segmentowana według wieku, płci i lokalizacji.
Wybierz produkty dla dziewcząt, kobiet lub mężczyzn itp. z określonych obszarów geograficznych, lokalnie lub międzynarodowo.

Stwórz profil klienta, do którego chcesz trafić.

Rodzaj produktu – wybierz rodzaj produktu w zależności od dodatku handlowego, marży zysku, wymagań producentów i dostawców, możliwości tworzenia wysokiej jakości treści wspierających produkt itp.

Sprzedawaj produkty, które potrzebują akcesoriów – po tym jak klient zamówi produkt w Twoim sklepie możesz wysłać mu spersonalizowaną ofertę z akcesoriami i produktami powiązanymi, których potrzebuje. W ten sposób możesz zwiększyć swoje przychody przy mniejszym wysiłku i budżecie marketingowym. Łatwiej (i taniej) jest sprzedać coś obecnym klientom niż przyciągnąć nowych.

Wybierz wysokiej jakości producentów – niezależnie od tego, czy wytwarzasz produkty samodzielnie, kupujesz je w kraju lub za granicą, upewnij się, że masz wysokiej jakości producentów i dostawców. Społeczeństwo zaczęło rozumieć, że ważniejsze jest uzyskanie produktów wysokiej jakości po wyższych cenach niż bezużytecznych produktów po niskich cenach. Pamiętaj! Twoim celem jest zdobycie lojalnej publiczności, której możesz sprzedawać wielokrotnie i która Ci ufa. Jeśli chcesz iść na skróty w kwestii jakości, nie będzie to działać długo.

Wprowadzaj na rynek małe produkty – mam na myśli jak najlżejsze, bo to bardziej niezawodna dostawa. Duże i ciężkie produkty to wysokie ceny za dostawę.
Pomyśl o czymś, co trudno znaleźć lokalnie – drony, międzynarodowe słodycze (np. z Chin, Australii), biżuteria z Tajlandii, repliki średniowiecznej broni itp.

Produkty, którymi się pasjonujesz – to prawda, że nie musisz zakładać biznesu związanego z błędami tylko dlatego, że się tym pasjonujesz, a Twoja grupa docelowa właściwie nie jest tym zainteresowana. Musi istnieć połączenie popytu z podażą między tobą a publicznością, a jednocześnie musisz być zainteresowany niszą, w której się znajdujesz. Na przykład jesteśmy w trendzie na brody, więc jeśli sprzedajesz olejki, odżywki, szczotki do pielęgnacji zarostu masz szansę na dość szybki sukces.

Wybierz produkt eksploatacyjny – jeśli będziesz oferował wysokiej jakości materiały eksploatacyjne (np. baterie, klej) klienci będą wracać do Twojego sklepu, aby kupić je ponownie. Co więcej, staną się oni ambasadorami Twojej marki, polecając Twoje produkty znajomym i rodzinie, a oni z kolei będą działać podobnie w ciągłym cyklu, który przynosi Ci korzyści.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here